Για τη διαμάχη στη μπλογκόσφαιρα γύρω από τη γενοκτονία των Ποντίων

Σφοδρή αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει τις τελευταίες μέρες στη μπλογκόσφαιρα μεταξύ των ιστολογίων «Πόντος και Αριστερά» και «Αφορμή» γύρω από τη γενοκτονία των Ποντίων.

Η αρχή έγινε με την αναδημοσίευση στην «Αφορμή» ενός άρθρου του Γ. Νακρατζά με τίτλο Ο Θόρυβος σχετικά με την γενοκτονία των Ποντίων

Στο άρθρο αυτό γίνεται μια προσπάθεια «αποδόμησης» της ιστοριογραφίας της γενοκτονίας, χαρακτηρίζοντάς την εθνικιστική και προσφέροντας μια σειρά στοιχεία (πληθυσμιακή σύνθεση, βιαιότητες ποντιακών και αρμένικων αντάρτικων σωμάτων, κ.α.).

Υπήρχε συστηματική δίωξη (σφαγές, εκτοπίσεις, κλπ) του ποντιακού, μικρασιατικού, αρμενικού -και όχι μόνο- στοιχείου; Η απάντηση είναι ναι, υπήρχε. Υπήρχαν από την άλλη σφαγές (και αμάχων) από τα διάφορα αντάρτικα σώματα ποντίων και αρμενίων, ιδιαίτερα μετά την προέλαση του ρωσικού στρατού; Η απάντηση είναι πάλι ναι. Όμως σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι.

Μπαίνουν μια σειρά ζητήματα, τα οποία δεν θα θίξουμε εδώ λεπτομερώς. Υπάρχουν παραπομπές και στα δύο ιστιολόγια και μπορεί ο καθένας να τα επισκευτεί και να κρίνει από μόνος του.

Αυτό όμως, το ουσιαστικό, που κατά τη ταπεινή μου γνώμη λείπει (και από το άρθρο του Νακρατζά και από την απάντηση του «Πόντος και Αριστερά»:-«Αφορμή» ή αλλιώς: όψεις ρατσισμού…) είναι το συγκεκριμένο κοινωνικοπολιτικό -αλλά και ευρύτερο διεθνές- πλαίσιο στο οποίο εξελίσσονται αυτές οι διαδικασίες και πως μέσα από αυτό εξηγείται και η άνοδος του εθνικισμού και οι επιδιώξεις των διαφόρων αρχουσών τάξεων σε μια περίοδο ιμπεριαλισμού (και πολέμου). Πέρα και έξω από αυτό είναι πολύ δύσκολο να εξηγηθεί το οτιδήποτε δίχως να φτάνουμε σε ακρότητες, παρεξηγήσεις και κάθε είδους διαστρεβλώσεις.

Η συζήτηση βέβαια πήρε άλλη τροπή, ενώ ομολογουμένως θα μπορούσε να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και να αποτελέσει έναυσμα για ουσιαστικό διάλογο στην Ιστορία. Τελικά, είχαμε βαριές κουβέντες και ανταλλαγή ύβρεων. Μπορεί να μην είμαστε έτοιμοι -γενικά- για μια τέτοια συζήτηση. Κρίμα όμως…πολύ κρίμα…

Υ.Γ. Η απάντηση της «Αφορμής»: Για τις απειλές εναντίον της «Αφορμή», από τα blogs Πόντος και Αριστερά και Κόκκινος Πόντος

Έχουμε γράψει σχετικά στον Erodoto:

Εθνικιστικές κραυγές για τη γενοκτονία των Ποντίων: Μεταξύ ιστορικής αμνημοσύνης και ανιστόρητης μνήμης

Η διαστρέβλωση της Ιστορίας γύρω από τη γενοκτονία του Πόντου ως διαβατήριο για την εκπλήρωση των ονείρων χιλιάδων υποψήφιων φοιτητών

O Λένιν, ο Κεμάλ και ο Πόντος: Η προπαγάνδα του “Κεμαλομπολσεβικισμού”

Ο Βενιζέλος, ο Κεμάλ και το Νόμπελ Ειρήνης

Μια σύντομη μαρξιστική προσέγγιση στα αίτια που οδήγησαν στη καταστροφή του Πόντου

Η διαμόρφωση των εθνών-κρατών στα Βαλκάνια και το «Μακεδονικό»

Advertisements

The URI to TrackBack this entry is: https://erodotos.wordpress.com/2011/03/03/pontos-diamaxi/trackback/

RSS feed for comments on this post.

32 ΣχόλιαΣχολιάστε

  1. Με κραυγές δεν γράφεται ιστορία. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο…

  2. Eμείς είμαστε Πόντιοι, εσύ όμως είσαι ο Πόντιος Πιλάτος!!!!!

    Το ερώτημα είναι απλό και όλα τα άλλα έπονται:

    -Υπήρξε γενοκτονία από τον τουρκικό εθνικισμό κατά των χριστιανικών κοινοτήτων της Αυτοκρατορίας;

    -Αποφάσισαν οι Νεότουρκοι εθνικιστές από το 1911 την εξόντωση-αφομοίωση;

    -Διαμόρφωσαν από τότε μια ιδεολογία αποκλεισμού των υπό εκκαθάριση πληθυσμών;

    -Οργάνωσαν πριν τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο τους μηχανισμούς που θα αναλάμβαναν την εξόντωση;

    -Υλοποίησαν συστηματικά τα σχέδιά τους;

    -Η εθνική εκκαθάριση κατά των Ποντίων (και των υπόλοιπων Ελλήνων της Ανατολής) πληροί τα κριτήρια με τα οποία η διεθνής νομολογία περιγράφει τη γενοκτονία;

    Αν δεν απαντηθούν αυτά, θα τριγυρίζουμε γύρω απ’ τους εαυτούς μας. Και δε μιλάω φυσικά για τους της «Αφορμής», οι οποίοι για μας έχουν αναλάβει το ρόλο των κλασικών δωσίλογων -αντίστοιχων των ακροδεξιών- που δε διστάζουν να καταγγείλουν τους Πόντιους σε τουρκικές εθνικιστικές εφημερίδες, αλλά εσένα που παρόλες τις διαφωνίες μας πιστεύω ότι έχουμε κάποια κοινά σημεία τομής.

    Ομέρ, ο απελπιστικά βιετναμέζος

    • Και γω είμαι μικρασιάτης και μάλιστα δεύτερης γενιάς (όχι τρίτης και τέταρτης, όχι πως παίζει κάποιο ρόλο, πληροφοριακά και μόνο το λέω) και τα περί πιλάτου τα βάζω στην άκρη…όχι τίποτε άλλο, με έχετε κατηγορήσει και στο παρελθόν για αντιπροσφυγισμό κάτι που το μέμφομαι ιδιαίτερα. Και δεν σας δίνω το δικαίωμα να καπηλεύεστε, να ιδιοποιείστε εσείς ή ο οποισδήποτε τις προσφυγικές ευαισθησίες και να κάνετε τέτοιου είδους διαχωρισμούς…

      Επί του προκειμένου, το ζήτημα στα παραπάνω ερωτήματα που θέτεις είναι περισσότερο το ΓΙΑΤΙ. Εκεί είναι η ουσία και εκεί (στην εξήγηση δηλαδή) είναι που υπάρχουν διαφωνίες – ή και συμφωνίες, δεν λέω, αλλά χάνονται όλα σε απότομου τύπου αντιδράσεις, φωνές, χαρακτηρισμούς, κλπ…δυστυχώς

      • «..το ζήτημα στα παραπάνω ερωτήματα που θέτεις είναι περισσότερο το ΓΙΑΤΙ. Εκεί είναι η ουσία και εκεί »

        Συμφωνώ απολύτως μαζί σου και χαίρομαι γιατί το τοποθετείς έτσι.

        Αφού συμφωνούμε στον χαρακτήρα των ιστορικών γεγονότων θα πρέπει να διερευνήσουμε το ΓΙΑΤΙ.

        Και εδώ νομίζω ότι υπάρχει πεδίον δόξης λαμπρόν για όσους έχουν καλή διάθεση και θέλουν να κατανοήσουν την ουσία των μεγάλων κοινωνικοπολιτικών μετασχηματισμών στην Εγγύς Ανατολή.

        Να δούμε ποιές τάξεις συγκρούστηκαν και πώς αυτή η σύγκρουση εκφράστηκε σε κεντρικό επίπεδο..

        Πιστεύω ότι μπορείς να παίξεις (ΕΣΥ συγκεκριμένα) ουσιαστικότατο ρόλο στο να γεφυρωθούν οι όποιες αντιθέσεις, να γίνουν οι αναγκαίες συνθέσεις ώστε να εξαλειφθούν αφορμές συγκρούσεων που εκτιμώ ότι είναι αδιέξοδες και ευνοούν μόνο την αντίδραση στη φάση που περνάμε.

        Όσοι συμμετέχουμε στο διάλογο αυτό αποδεχόμαστε ένα πολύ σαφές ιδεολογικό πλαίσιο, που περιέχει εργαλεία κατανόησης της ιστορίας. Μπορεί να αποκλίνουν οι εκτιμήσεις μας, αλλά θα έπρεπε κάποια στιγμή να επιχειρήσουμε τον έρμο το διάλογο.

        Θα μπορούσαμε εμείς, τα τρία ιστολόγια (συμπεριλαμβάνω και τους της «Αφορμής»), που εκφράζουν πολύ διαφορετικά πράγματα, αλλά οι διαχειριστές τους πιστεύουν (έστω αυθαιρέτως) ότι εντάσσονται σ’ αυτό που λέγεται Αριστερά, να διοργανώσουν μια απλή εκδήλωση, ένα στρογγυλό τραπέζι για όλα αυτά..

        Δεν είναι δυνατόν να σέρνουμε τέτοιες αγνωστικιστικές ή «αρνητιστικές» απόψεις και να διευκολύνουμε τόσο πολύ την ακροδεξιά να διεισδύσει σε χώρους που μέχρι τώρα δεν είχε καμιά πρόσβαση, μόνο και μόνο γιατί προσβάλουμε και αμφισβητούμε έναν ολόκληρο κόσμο στερώντας του το δικαίωμα στην αξιοπρεπή μνήμη..

        Ομέρ

  3. Και για να συνεχίσω τη σκέψη μου:

    όλα αυτά του Νακρατζά που ενστερνίζεται η «Αφορμή» και τα γλυκοκοιτάζεις εσύ, που αναφέρονται στα «εγκλήματα γενοκτονίας του διέπραξαν οι Πόντιοι αντάρτες” (sic!), ηθικά, πολιτικά και ιδεολογικά είναι απαράδεκτα και μοιάζουν ως δομή πάρα πολύ με τη σύγχρονη αντιδραστική αναθεωρητική φιλολογία για τον ελληνικό Εμφύλιο που ενοχοποιεί την Αριστερά.

    Η λογική των αναθεωρητών τύπου Καλύβα, είναι ακριβώς ίδια με τη λογική της «Αφορμής» και των ιδεολογικών της νταβατζήδων. Παραγνωρίζει και εξαλείφει το ιστορικό πλαίσιο και το υπάρχον εξουσιαστικό κέλυφος.

    Πολλά μπορούμε να πούμε πάνω σ’ αυτή την ματιά που είμαι σίγουρος ότι τα καταλαβαίνεις. Απλώς πρέπει να υπάρχουν τα ίδια μέτρα και σταθμά παντού.

    Και αλήθεια! Ξέρεις πόσα ήταν τα θύματα των ανταρτών; Για να μην τρελαθούμε τελείως σ’ αυτήν εδώ την κωλοχώρα, όπου η λογική έχει δραπετεύσει τελείως;

    • Είπα ότι δεν τα βάζω στο ίδιο τσουβάλι, ούτε τα συγκρίνω, όμως σφαγές έγιναν! Διάβασε το «αντάρτικο του Πόντου» του Κελεκίδη (αυτοβιογραφία, τα έζησε και τα εξιστώρησε ο άνθρωπος) και θα δεις. Μιλάει για αφανισμό ολόκλήρων χωριών, για πώληση αιχμαλώτων και εκτέλεση για σπορ και τέτοια.
      Ούτε γλυκοκοιτάζω τον Νακρατζά (επειδή είπα ότι είναι μια καλή αφορμή για συζήτηση;;; πολύ αρπάζεστε ρε παιδί μου και πάντα βιάζεστε να παρεξηγήσετε…πως περιμένετε μετά να γίνει συζήτηση;;;). Οτιδήποτε αποσπασμένο από το ιστιορικοπολιτικό πλαίσιο στο οποίο εντάσσεται μπορεί να διαβαστεί όπως να ναι

  4. Και ένα τελευταίο (με καλή διάθεση αυτή τη φορά)και θα σταματήσω εδώ:

    Πώς είναι δυνατόν να θεωρείς εν έτει 2011 ότι μπορεί να υπάρχει «…διαμάχη στη μπλογκόσφαιρα γύρω από τη γενοκτονία των Ποντίων». Ενώ από το 1994 αναγνωρίστηκε επισήμως και από το ΚΚΕ με τη συναίνεσή του στη Βουλή των Ελλήνων;

    Αλλά δεν είναι εκεί το πρόβλημα. Νομίζω ότι όλοι γνωρίζουμε τις συστηματικές μελέτες που έχουν γίνει και τεκμηριώνουν τα γεγονότα και τη γενοκτονική πολιτική του τουρκικού εθνικισμού. Από ελληνικής πλευράς έχουμε τις εργασίες των Πολ. Ενεπεκίδη και Κ. Φωτιάδη και από τουρκικής των Τανέρ Ακσάμ, Χαλίλ Μπερκτάι, Φουάντ Ντουντάρ, Σαϊτ Τσετόνογλου κ.λπ.

    Μεταφέρω εδώ ένα σχόλιο που έκανε στο μπλογκ μας ένας τεμέτερον:

    «Κάποια κείμενα από Τούρκους αντιεθνικιστές είναι τα παρακάτω.

    Το πρώτο είναι της Αϊσέ Χούρ, μιας από τις σημαντικότερες ερευνήτριες που γράφει στην εφήμερίδα Taraf για τέτοια θέματα, όπου ξεκάθαρα μιλά για την “Γενοκτονία του Πόντου”:

    Ayşe Hür “Pontus’un gayrı resmî tarihi”,

    http://www.taraf.com.tr/ayse-hur/makale-pontusun-gayri-resmi-tarihi.htm

    Επίσης, εντυπωσιακή είναι συνέντευξη του Halil Berktay στο ‘Βήμα” :

    O Berktay ΔΕΝ αποδέχεται ότι έγιναν πολλές γενοκτονίες απ’ τους Νεότουρκους, αλλά ΜΙΑ. Δηλαδή υποστηρίζει ότι οι Νεότουρκοι, οι Τούρκοι εθνικιστές δηλαδή, αποφάσισαν και πραγματοποίησαν ΜΙΑ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ εις βάρος των μη μουσουλμανικών λαών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας :
    «Όπως λέει, η ομαλοποίηση της συζήτησης για την Γενοκτονίας, θα επιλύσει οριστικά το αρμενικό ζήτημα. «Η αλήθεια δεν είναι διαπραγματεύσιμη, όμως μπορεί να διδαχθεί. Τα τελευταία 10 χρόνια η συμπεριφορά γύρω από την Γενοκτονία έχει μαλακώσει» εξηγεί. Ωστόσο, σημειώνει ότι η κατάχρηση της λέξης Γενοκτονίας, την αποδυναμώνει και προκαλεί αγανάκτηση. «Ο όρος είναι δύσκολος και επικίνδυνος» σχολιάζει. «Πιστεύω ότι υπήρχε μόνο μία Γενοκτονία και δεν εννοώ ότι αυτό που συνέβη στον Πόντο δεν ήταν Γενοκτονία. Αντίθετα, λέω ότι οι Ενωτικοί, δηλαδή η ηγεσία της Επιτροπής “Ένωση και Πρόοδος”, κυρίως δε ο Ταλάτ, είχαν ένα μαζικό σχέδιο για τον εκτουρκισμό της Ανατολίας. Και αυτό εφαρμόστηκε στους Αρμενίους, τους Ποντίους και τους Ασσυρίους. Προτιμώ να το βλέπω ως ένα ενιαίο σχέδιο, που και το κάνει και πιο εύκολα συζητήσιμο και κατανοητό» υπογραμμίζει…»

    http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=370429&dt=29/11/2010#ixzz16lgbXIMq

    Οι δικοί μας που ασκούν “κριτική” βρίσκονται με έναν παράξενο τρόπο στο ίδιο ερμηνευτικό στρατόπεδο με τους Τούρκους εθνικιστές.

    Πώς άραγε γίνεται αυτό σε τούτη εδώ την παράξενη χώρα με την ακόμα πιο παράξενη αριστερά;;;;»

    Ομέρ

    • «Πώς είναι δυνατόν να θεωρείς εν έτει 2011 ότι μπορεί να υπάρχει “…διαμάχη στη μπλογκόσφαιρα γύρω από τη γενοκτονία των Ποντίων”. Ενώ από το 1994 αναγνωρίστηκε επισήμως και από το ΚΚΕ με τη συναίνεσή του στη Βουλή των Ελλήνων;»
      -Στη διαμάχη μεταξύ των μπλογκ σας αναφέρομαι αποκλειστικά και μόνο:-)

  5. Ξεπαγίδευσε αν θες το τελευταίο μου σχόλιο για να υπάρχει πλήρης παράθεση της άποψής μου…

    • Ναι συγνώμη, το κάνει απο μόνο του μερικές φορές, δεν το κάνω επίτηδες. Και δεν είμαι δα πάνω από το κομπιούτερ 24/7:-)

  6. Πάντως με το μπαρδόν κιόλας στους αριστερούς πόντιους, αλλά δεν μου φαίνεστε και πολύ αριστεροί έτσι όπως τα λέτε. Μάλλον προς εθνικισμό γέρνετε. Ξέρω γω? εργάτης είμαι όχι πανεπιστήμων

    • Ότι πεις. Ο εργάτης έχει πάντα δίκιο!

      • χαχαχα που να ξέρεις εσύ απο εργασία; όλη μέρα στο ίνερνετ είσαι; τι είσαι; φοιτητής; αργόσχολος; που θα ειρωνευτείς εμένα που είμαι εργαζόμενος. ουστ ρουφιάνοι, το παίζετε και αριστεροί. τραβάτε να πιάσετε καμιά δουλιά να δείτε τι εστί βερίκοκο. τι εστί ταξική πάλη. αριστεροί του καναπέ!

  7. Λοιπόν, θερμή παράκκληση σε όλους και όλες, όχι σχόλια ειρωνικά, επί του προσωπικού, κλπ κλπ…ειλικρινά, δεν έχω καμιά όρεξη…σας αγαπώ σας εκτιμώ όλους, αλλά ότι τέτοιο ξαμπει θα φύγει άμεσα:-/

  8. συμφωνω κι εγώ οτι ειναι κριμα.. και θα μπορουσενα γινει μια καλή αφορμή για συζητηση και οχι για ..παρεξηγηση..
    καποτε πρεπει να μιλησουμε Ψυχραιμα για τα τραυματα της ιστοριας ..Ψυχραιμα δεν σημαινει …ουδετερα ή αδιαφορα .. Σημαινει : κραταμε τις πεποιθησεις μας αλλά σεβομστε τα γεγονοτα , τους κανονες της συζητησης και κυριως τον αλλον ..

    Και κατι ακομα . Ασφαλώς πολλοι προγονοι μας σφαγιαστηκαν απο τους Τουρκους ( το λέω ς Ποντιος) ..Και φυσικά τα Υπαρκτα εγκλήματα του εληνικου στρατου σε καμμια περιπτωση δεν δικαιολογουν την συστηματική σφαγή ελληνων και Αρμενιων του ποντου..
    ———————————
    να θυμηθουμε ομως οτι και αλλοι λαοι υπεστησαν τρομακτικές σφαγές- και δεν μιλώ μονο για τους Εβραιους που κι αυτοι κιαν υπεστησαν … Εννοω τους Κινεζους απο Ιαπωνες..(αριθμοι τρομακτικοι : εκατομμυρια ) Κορεατες απο ..Αμερικανους – Ρωσσοι απο Γερμανους/ Γαλλοι – Γερμανοι αμφοτεροι σε δυο πολέμους .. Στην Αφρική εδω και χρονια και τωρα γινεται της ποπης/
    ————————-
    θελω να πώ : δεν ειμαστε οι μόνοι στον κοσμο – οι ελληνες που εχουμε τραυματα : Ουσιαστικά στην προσφατη ιστορια εχουμε βεβαια δυο μεγαλα τραυματα Την Μικρασιατική καταστροφή και τον Εμφυλιο ..Ομως δεν ειμαστε οι μόνοι..
    Οπου και να γυρισεις το μάτι σου στα Βαλκανια π.χ αλλά και στην υπολοιπη Ευρωπη / να μη πουμε για Ασια – αφρικη κλπ θα δεις τεραστιες πληγές /
    Δεν ειμαστεοι μονοι .. Ουτε ο περιουσιος λαός ουτε ο περιουσιος των τραυματων .. Αυτο για να χουμε μια αισθηση του μέτρου ..
    ————————–
    Το ζητημα στη ζωη του καθένος οπως και στους λαους και την ιστορια
    δεν ειναι τα τραυματα αυτά καθ’αυτα
    αλλά πως τα διαχειριζεσαι
    – επιμένεις στο να ξυνεις την πληγη σε μια λογική αυτοθυματοποισης και μισουςγια τον αλλον (λαό; που στο κατω κατω οι απογονοι αυτών που εσφαξαν Δεν μπορουν να θωρηθουν υπευθυνοι..κι εχουν κι αυτοι τα δικα τους τραυματα;
    -η προχωράς στην επουλωση των τραυματων – οχι στην απωλεια της μνημης αλλά οχι και στην εκμεταλευση της)
    για να προχωρησεις παρακάτω;

    φανταστειτε ενας ανθρωπο που μένει καθηλωμένος σε ενα τρομερο γεγονός που συνεβη ας πουμε στον παπου του .. Προχωραει; δεν προχωραει ..Μενει εκει . Στο τραυμα
    ………….
    το ιδιο και οι λαοι
    ————————-
    να επεξεργαστουμε τα ιστορικά τραυματα Ναι . Να κανουμε ιστορια και να τιμησουμε την μνημη των θυματων μας Ναι..
    αλλά να μη βουλιαζουμε διαρκώς στην κινουμενη αμμο των τραυματων μας ,να μη βουλιαζουμε στις τρομερες δινες της ιστοριας ..

    • Λοιπόν, δεν πρόκειται για κολακία, αλλά πραγματικά η παρέμβασή σου υπήρξε εξαιρετική. Συμφωνώ και προσυπογράφω 100% τα όσα είπες (έγραψες). Δυστυχώς η ιστορία (και ακόμα περισσότερο τα τραύματα της ιστορίας, στα οποία αναφέρθηκες και συ) αποτελεί αντικείμενο ποικιλόμορφης εκμετάλλευσης, δημιουργώντας πρόσθετους σκόπελους σε οποιαδήποτε προσπάθεια ψύχραιμης και αντικειμενικής (όχι ουδέτερης, άγευστης και άχρωμης: σε αυτό συμφωνώ απόλυτα) προσέγγισης. Θα τους ξεπεράσουμε; Ή θα προσκρούουμε εις αεί πάνω τους;

  9. χαιρομαι που συμφωνεις Ηροδοτε … Δραττομαι της ευκαιριας να σου διηγηθω και το δικο μου ..τραυμα .. Λοιπόν εδω και πολύ καιρό..καπου τεσσερα χρόνια – και λόγω της γνωστης διαμαχης γυρω απο το αν πρέπει να τιμηθει ο ..Κεμαλ στη Σαλονικη ειχα σκεφτει και προτεινει την εξής απλή λύση … Απλή μου φαινοταν τοτε σαν ο αυγο του Κολομβου ..
    Λέω : αφου ο Κεμάλ προκαλει τετοια συναισθηματα απεχθειας σε ποντιους και σε μικρασιατες και σε μενα εδω που τα λέμε λόγω μιλιταρισμου του εθνικισμου του κλπ μη σωσει και ..τιμηθει.. Καλά μεχρι εδώ; Ωραια ..

    ————————————————-
    αλλά γιατί να μη τιμηθει μια αλλη μεγαλή προσωπικοτητα ενας μεγάλος Τουρκος ποιητης της Αριστερας; Ενα προσωπο που αγαπησε και υμνησε την Ελλάδα ; Που εγραψε τραγουδια που γιναν εδώ ποιηματα και αγαπηθηκαν οπως το

    » και καθε πρωι γιατρε Παντα η καρδια μουστην ΕΛΛΑΔΑ τουφεκίζεται ;»

    Γιατι να μην τιμηθει ο Ναζιμ Χικμέτ;

    ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΛΆ ΜΕ ΕΝΑ ΔΡΌΜΟ.. Να γιει ενα μεγάλο πολιτιστικό γεγονος : ενα Βαλκανικό κλπ Φεστιβάλ Ποισης και τραγουδιου στη θεσσαλονικη – οπου γενννηθηκε ο Ναζιμ χικμέτ -προς τιμήν του..

    Λοιπόν ακου την εξελιξη .. Ριχνω τηνιδεα καποιοι συμφωνουν..Μεταξύ των οποιων και προς τιμην τους και οι Π&Α ..

    ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΙΠΟΤΑ ..

    το λέω και στην πραγματική ζωή..Οπου βρεθώ σε κοινωνικους χωρους στη θεσσαλονικη ..» Ρε παιδια λέω ..πχ σε Μπουταρικους -: θελετε τουριστες απο την Τουρκια; Τι καλυτερο απο ενα φεστιβαλ Ναζιμ Χικμετ»

    Με κοιτανε για λίγο παραξενα : Καλή ιδεα λένε ..Και μετα ;απο το ενα αυτι μπαινει απο το αλλο βγαινει ..

    Το λέω και σε ΚΚΕδες Συριζαιους κλπ.. Ακριβώς το ιδιο..Τιποτε..

    δεν νομιζω οτι δεν θελουν να τιμηθει ο Χικμετ ..

    Απλώς εχουν αλΛα στο μυαλό τους .. Π.χ Πως θα ..καυγαδισουν για τον …Κεμάλ.. πως θα φαγωθουνε κλπ..

    Θεματα που δεν προσφερονται για καυγά και αντιθετα ειναι ενωτικά και για την αριστερα , τον πολιτισμό κλπ και για τους δυο λαους δεν σηκώνουν και πολύ καυγά αρα ..δεν τους ενδιαφερει ..

    ————

    Λοιπόν το ξαναλέω κι εδώ . Τελευταια φορά ελπιζω ..

    Μη μου πεις κι εσυ καλή ιδεα ..
    ;)

    Αν δεν δω να ξεκινα μια εκστρατεια στην μπλογκοφαιρα και στην κοινωνια για να τιμηθει ο μεγαλος σαλονικιος ποιητης ΝΑΖΙΜ ΧΙΚΜΕΤ ( με ενα ετησιο πολιτιστικο γεγονός στη Σαλονικη)

    δεν ματα ξανα μιλάω ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΥ..θαρχισω κι εγω τους ..καυγαδες

  10. χάλια ιδέα, χάλιααααα:ppPppp

  11. χάλια ιδέα, χάλιααααα:ppPppp’

    ε μετα απο αυτο μαλλον θα το ριξω κι εγω στα τσιπουρα και δεν πα να ..
    :lol:

    • Εσύ δεν μου πες να μη σου πω πως είναι καλή ιδέα; χεχεχε (η αλήθεια είναι βέβαια πως πρόκειται για εξαιρετική ιδέα – το διευκρινίζω γιατί υπάρχουν πολλοί παρεξησησιάριδες στο νετ:pp)

  12. Μιας και σας απασχολεί το κείμενο του Νακρατζά, να ένα ενδιαφέρον απόσπασμα με τίτλο:

    “Η περίπτωση Νακρατζά και η είσοδος ακροδεξιών τουρκικών απόψεων σε μέρος της Αριστεράς”

    http://kars1918.wordpress.com/2011/03/01/nakratzas/

    από ένα νέο βιβλίο που τιτλοφορείται:

    “Το τραύμα και οι πολιτικές της μνήμης. Ενδεικτικές όψεις των συμβολικών πολέμων για την Ιστορία και τη Μνήμη”

    http://evaneocleous.blogspot.com/2011/02/blog-post_27.html

    • Σε ευχαριστώ! το μπογκ του Αγτζίδη είναι ε? :p θα το διαβάζω και το ένα και το άλλο:-)

  13. η αλήθεια είναι βέβαια πως πρόκειται για εξαιρετική ιδέα – το διευκρινίζω γιατί υπάρχουν πολλοί παρεξησησιάριδες στο νετ:pp)

    Ωραια .. Αφου την βρισκεις εξαιρετική ακου και τη συνεχεια : Κανε μια αναρτηση – σανιστορικό Μπλογκ ενος πολιτιου χωρου – στον μεγαλο Τουρκο και Αριστερο – κομμουνιστη Ποιητη Ναζιμ Χικμετ
    . Θα την αναπαραγω αμεσως .. Επισης ειμαι απολυτως σιγουρος οτι θα την αναπαραγει και ο Ποντος και Αριστερα (που εχουν ταχθει εδω και πολύ καιρό αναφανδον υπερ της ιδεας να τιμηθει ο Ναζιμ ).. Ισως την αναπαραγει και η Αφορμή..
    ετσι μεναν σμπαρο δυο τρυγονια .. Και αιρεται το …τραυμα μεταξύ δυο Μπλογκ και που ξερεις μπορει και κατι να γινει ..
    ειπαμε να χτιζουμε την ενοτητα στην πραξη ..
    ;)

  14. Σύντροφε,

    χθες παρασυρθήκαμε από την κόντρα Ποντίων-τροτσκιστοειδών και ξεχάσαμε μια σημαντική επέτειο του Επαναστατικού Κινήματος που καθόρισε το μέλλον του σοσιαλιστικού κόσμου:

    το θάνατο του συντρόφου ΣΤΑΛΙΝ το 1953.

    • ??? plaka me kaneis??? :ppp

  15. μια χαρά ειναι κι αυτό.Το αναδημοσιευσα παραυτα ..ευχαριστω πολύ
    http://nosferatos.blogspot.com/2011/03/blog-post_6841.html

    • :-) den kserw an einai auto poy eixes upopsin, alla tha psaksw kai tha to emploutisoume!!

  16. «Αυτό όμως, το ουσιαστικό, που κατά τη ταπεινή μου γνώμη λείπει…»

    μπορούν να το καλύψουν οι αριστεροί Τούρκοι σντιεθνικιστές.

    Το αφιέρωμα της εφημερίδας «Δρόμος της Αριστεράς» αποτελεί τομή στη διαδικασία ανάλυσης των συνθηκών και κατανόησης των πραγματικών αντιθέσεων που υπήρξαν στην νεοτουρκική Οθωμανική Αυτοκρατορία.

    Ο τίτλος του αφιερώματος είναι:

    ‘Από την Αυτοκρατορία στο έθνος-κράτος. Η Γενοκτονία στην Ανατολή”.

    Γράφουν οι Τούρκοι ιστορικοί και κοινωνικοί επιστήμονες Fikret Baskaya, Ahmet Oral, Dogan Akanli, Attila Tuygan, Taner Akçam, Sait Çetinoğlu, Pervin Erbil.

    Τα κείμενά τους είναι:

    -Η συνείδηση της Ιστορίας θα μας απελευθερώσει, του Fikret Baskaya
    -Για το Αρμενικό, Ελληνικό, Κουρδικό και Αλεβίτικο Ζήτημα, του Ahmet Oral
    -«Ο πόνος δεν θα ήταν μικρότερος, αν δεν μιλούσαμε για γενοκτονία», μια συνομιλία με τον συγγραφέα Dogan Akanli.
    -Γενοκτονία για την «ιερή πατρίδα», του Attila Tuygan
    -Οι εκτοπίσεις και οι σφαγές των Ελλήνων του 1913-1914: Πρόβα για τη Γενοκτονία των Αρμενίων, του Taner Akçam.
    -Η ιδέα του ανεξάρτητου Πόντου και η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, του Sait Çetinoğlu.
    -Το Τέλος του Κινήματος και η Εκδίωξη
    -Μια τραγική σελίδα στην εκκαθάριση των Ρωμιών, 1914-1924, της Pervin Erbil

    http://www.e-dromos.gr/index.php?option=com_k2&view=itemlist&layout=category&task=category&id=78

  17. Δυστυχώς, παρά τα όσα γράφει και ο Πόντος και Αριστερά, μετά έρχεται και λέει να συζητήσουμε μαζί τους. Αυτό δείχνει οτι δεν έχετε καταλάβει τι είναι οι του aformi και όσοι υποστηρίζουν αυτές τις ιδέες. Εξάλλου ποτέ δεν είπαν ότι θέλουν να συζητήσουν με κανέναν. Έχουν το αλάθητο! Νομίζετε οτι πρόκειται για αριστερούς, επειδή έτσι δηλώνουν, νομίζετε ότι πρόκειται απλώς για διαφωνίες επί επιστημονικού αντικειμένου, ενώ ενυπάρχει ένα βαθύ υπόστρωμα μίσους προς κάθε τι ελληνικό και εξ αυτού υποστήριξης του τούρκικου εθνικισμού. Υποστηρίζουν π.χ. τον τούρκικο εποικισμό στα κατεχόμενα, που είναι έγκλημα κατά της ανθρωπότητας που ούτε οι τουρκοκύπριοι δεν υποστηρίζουν. Αποκαλούν τα κατεχόμενα με την ονομασία που μόνο η Τουρκία δίνει, και που δεν έχει αναγνωρίσει ούτε ο ΟΗΕ. Κάποιοι άλλοι αυτής της «σχολής» ισχυρίζονται ότι στη Χίο δεν πρέπει να έχουμε φάτσα κάρτα αντίγραφό του γνωστού πίνακα «η σφαγή της Χίου» ούτε τα οστά των σφαγιασθέντων, γιατί λέει προσβάλλουμε τους Τούρκους τουρίστες που μας αφήνουν τα λεφτά τους. Εδώ η Γερμανία μετέτρεψε τα στρατόπεδα συγκέντρωσης σε μνημεία και τόπους προσκυνήματος, γιατί η συμφιλίωση των λαών δεν στηρίζεται στη λήθη αλλά ίσα ίσα στη μνήμη και την αναγνώριση της ιστορίας. Άλλο να συζητάς καλοπροαίρετα ιστορικά προβλήματα, και αυτό χρειάζεται δύο μέρη με τις ίδιες διαθέσεις, και άλλο να συζητάς με ανθρώπους που κατάμουτρα σου λένε ότι μισούν ότι ελληνικό. Σκεφτείτε τι στάση θα κρατούσαν αυτοί οι άνθρωποι στην περίπτωση μιας στρατιωτικής επίθεσης από την Τουρκία, σενάριο πάντως όχι φανταστικό, μην ξεχνάμε το casus belli. Ο λαός έχει μια λέξη για αυτή τη στάση… Πόσο πια μακριά από το λαϊκό αίσθημα θα φύγει η «αριστερή» «διανόηση»!


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: